Ile kosztuje otwarcie butiku odzieżowego?

Coraz częściej klienci poszukują pięknych ubrań poza sklepami z dużych sieciówek. Branża modowa przynosi naprawdę duże zyski, jednak otwarcie butiku odzieżowego wymaga przygotowania. Zobacz jak się za to zabrać i ile Cię będzie to kosztować?

Przede wszystkim dokładnie przeanalizuj konkurencję na rynku oraz swoje możliwości finansowe. Przykładowo w mieście, w którym masz dużą konkurencję, potrzebujesz wyjątkowo dobrej lokalizacji oraz ciekawej i wyróżniającej się odzieży aby zwrócić uwagę klienta. Ile kosztuje otwarcie butiku odzieżowego? Sprawdź!

butik odzieżowy

Sklep z odzieżą – od czego zacząć?

Nie ma ogólnych zasad założenia własnej firmy w każdej branży. Jest jednak kilka kluczowych działań, które warto wykonać przed startem. Jeśli jednak chcesz założyć sklep internetowy na ten temat jak założyć odzieżowy sklep odzieżowy dowiesz się z artykułu Roco – Fashion – polskiego producenta odzieży damskiej.

Kluczowe działania przed otwarciem butiku odzieżowego, które powinieneś wykonać:

  • Przeanalizuj konkurencję, zobacz z kim będziesz konkurować,
  • Stwórz biznesplan na podstawie Business Model Canvas – to prosty jednostronicowy plan działania, który pozwoli ci zobaczyć biznes w szerszej perspektywie
  • Przeanalizuj koszty na start i średniomiesięczne koszty po uruchomieniu, oszacuj ile sprzedaży, marży i zysku potrzebujesz uzyskać aby pokryć koszty,
  • wyznacz próg rentowności czyli przy jakiej średniomiesięcznej sprzedaży i kosztach sklep zacznie zarabiać,
  • Wynajmij lokal w dobrej lokalizacji, magazyn ogranicz do minimum lub zrezygnuj z niego, jeśli będziesz współpracować ze sprawnymi dostawcami odzieży, zaplanuj kiedy zamierzasz go osiągnąć i czy do tego czasu masz źródło finansowania dla Twojego biznesu,
  • Załóż firmowe social media, które pomogą odnaleźć Twój sklep oraz do nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami.
  • Zdobądź niezbędne zezwolenia sanepidu, ZAiKS, PIH, GIOŚ i tym podobne.
otwarcie sklepu odzieżowego

Sklep modowy a biznesplan, jak go stworzyć?

Ważnym narzędziem, które warto wykorzystać przy planowaniu otwarcia sklepu odzieżowego, jest Business Model Canvas (BMC) – czyli Model Biznesowy w postaci kanwy. BMC to uproszczony sposób przedstawienia głównych elementów biznesu i ich powiązań.

Business Model Canvas składa się z dziewięciu kluczowych bloków:

  1. Segmenty klientów: Określ grupy docelowe klientów, które zamierzasz obsługiwać, uwzględniając ich preferencje i potrzeby.
  2. Propozycja wartości: Zastanów się jakie korzyści i wartość dostarczysz klientom poprzez Twoje produkty i usługi, co będzie Cię wyróżniać na tle konkurencji.
  3. Kanały dystrybucji: Zastanów się w jaki sposób chcesz prowadzić sprzedaż. Czy tylko za pomocą sklepu stacjonarnego czy może też za pomocą sklepu internetowego lub platform typu Allegro,
  4. Relacje z klientami: Opisz rodzaje relacji, jakie chcesz nawiązać i utrzymać z klientami, na przykład poprzez obsługę klienta, social media, programy lojalnościowe itp.
  5. Źródła przychodów: Wskaż, skąd będą pochodziły Twoje dochody. Czy będzie to tylko marża i zysk ze sprzedaży produktów, czy może będziesz też świadczyć inne usługi, np. podwynajem części pomieszczenia, umowy partnerskie z dostawcami lub usługi krawieckie.
  6. Kluczowe zasoby: Wymienienie głównych zasobów potrzebnych do prowadzenia sklepu odzieżowego, takich jak lokal, zaplecze magazynowe, wykwalifikowana kadra, marka, kasa fiskalna, terminal, regały itp.
  7. Kluczowe działania: Sprecyzuj główne czynności, które będziesz wykonywać, aby osiągnąć sukces w prowadzeniu sklepu odzieżowego, takie jak zarządzanie zapasami, marketing, obsługa klienta itp.
  8. Partnerzy kluczowi: Wypisz wszystkie firmy zewnętrzne, z którymi zamierzasz współpracować, takie jak dostawcy, producenci, firmy logistyczne, bank, księgowa itp.
  9. Struktura kosztów: Opisz wszystkie koszty związane z prowadzeniem sklepu odzieżowego, takie jak wynajem lokalu, koszty zatrudnienia, zakup towaru, marketing, opłaty licencyjne, itp.

Wykorzystanie Business Model Canvas pozwoli Ci w sposób zwięzły i czytelny zaplanować wszystkie kluczowe aspekty prowadzenia sklepu odzieżowego. Umożliwi to lepsze zrozumienie swojego biznesu oraz identyfikację możliwości. Pomoże Ci to także w podejmowaniu decyzji i dostosowywaniu strategii w miarę rozwoju działalności.

Butik odzieżowy – wygląd marki

Oprócz biznesplanu przy otwarciu butiku warto przemyśleć takie elementy jak logo i logotyp, który powiesisz nad drzwiami sklepu oraz ogólna identyfikacja wizualna. Chodzi o to aby sklep był spójny wizualnie i użyte kolory w logo zgadzały się z tymi używanymi w sklepie, na wizytówkach, na stronie internetowej czy w social mediach.

boutique odzieżowy

Rejestracja działalności – butik z odzieżą

Rejestracja firmy nie wiąże się z kosztami, najważniejsze aby wybrać odpowiedni kod PKD, który z pewnością znajdziesz w Internecie. Dziś również możesz wypełnić wniosek w Internecie. Dzięki temu Twoja działalność gospodarcza zostanie wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Otrzymasz też numer REGON, wybierzesz formę opodatkowania oraz zgłosisz się do ZUS i US.

Pamiętaj, że zakładając nową firmę będziesz zobowiązany do przesłania w terminie 7 dni odpowiedniego formularza ZUS. Poniżej znajdziesz krótki poradnik krok po kroku, jak założyć sklep odzieżowy:

  • Stwórz nazwę przedsiębiorstwa i wypełnij wniosek CEIDG.
  • Określ PKD firmy.
  • Złóż stosowne dokumenty do US i ZUS.
  • Załóż konto firmowe.
  • Wynajmij lokal.
  • Załóż sklep Internetowy lub uruchom sprzedaż przez serwisy społecznościowe.

Skąd brać asortyment do sklepu odzieżowego?

Wiele producentów posiada możliwość kupna ubrań osobiście bądź na stronach klientów detalicznych. Marka Roco-Fashion to hurtownia, która świetnie pasuje do wielu sklepów odzieżowych. Jako firma dba o wygodne pozyskiwanie towaru. Jeśli planujesz i liczysz ile kosztuje otwarcie butiku odzieżowego, nawiąż współpracę z hurtownią, która ma szeroką ofertę. Produkty są modne i zawsze zgodne z obecnie panującymi trendami. Dla Roco-Fashion klienci są najważniejsi i ciągle pracują nad wygodnym pozyskiwaniem modeli ubrań. Hurtownia odzieży w

Polsce to realizacja zamówień w bardzo krótkim okresie dostawy. Hurtownia ubrań Roco prowadzi sprzedaż zarówno na rynku polskim jak i na rynkach zagranicznych. Kolekcje odzieży damskiej eksportujemy między innymi do Czech, Słowacji, Niemiec, Litwy, Łotwy, Estonii i wielu innych krajów.

Dropshipping – poznaj dodatkową opcję zarobkową

Jeżeli planujesz otworzyć sklep internetowy, pamiętaj, że ubrania damskie w dropshippingu to dobre rozwiązanie! Nawiąż z współpracę dropshippingową bezpośrednio z producentem ubrań. To oznacza, że zamówienia wysyłane są bezpośrednio do Twojego klienta bądź na adres Twojej firmy. Warto wybrać więc hurtownię odzieży online, która zrealizuje zamówienia już od jednej sztuki. Warto też zapytać czy pomoże w imporcie produktów do twojego sklepu internetowego, czyli udostępni ci plik XML. Taki plik zawiera wszystkie niezbędne informacje o produktach: rozmiary, kolory, krótki opis, materiał, skład, przepisy prania a nawet zdjęcia.

Ile kosztuje otwarcie butiku odzieżowego?

Koszty otwarcia butiku odzieżowego mogą być znaczące, zwłaszcza na początku działalności. Przede wszystkim należy uwzględnić koszty związane z wynajmem lokalu lub zakupem nieruchomości. Lokal zwykle trzeba wyremontować i zaadaptować przestrzeń handlową. To może Cię kosztować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych – w zależności od zakresu. Zakup to zwykle już kilkaset tysięcy.

Ponadto, istotnym wydatkiem może być zakup niezbędnego wyposażenia. Otwarcie butiku odzieżowego to zakup takich elementów jak: regały, wieszaki, półki, lada, manekiny. Potrzebne mogą się okazać też: oświetlenie, kasa fiskalna, system monitoringu lub bramki antykradzieżowe oraz inne wyposażenie potrzebne do funkcjonowania sklepu. Jeśli planujesz także otwarcie sklepu internetowego czy strony internetowej to tu także wydatki mogą sięgnąć kilkunastu lub kilkudziesięciu tysięcy złotych. Niemniej możesz zacząć od prostszych i tańszych rozwiązań.

wyposażenie sklepu odzieżowego

Koszty prowadzenia sklepu odzieżowego

Prowadzenie butiku odzieżowego wiąże się z różnymi kosztami, które trzeba uwzględnić przy planowaniu budżetu. Wśród najważniejszych kosztów operacyjnych znajdują się koszty zakupu towaru od dostawców, które mogą stanowić znaczącą część budżetu. Koszty wynajmu lub kredytu hipotecznego na lokal, opłaty za media, ubezpieczenia, marketing i reklama, opłaty za usługi księgowe, wynagrodzenia dla pracowników, koszty utrzymania zaplecza magazynowego oraz ewentualne opłaty licencyjne i abonamenty również należy uwzględnić przy prowadzeniu butiku. Dodatkowo, należy uwzględnić koszty związane z utrzymaniem zapasu towaru, aby móc odpowiednio uzupełniać asortyment i zaspokajać potrzeby klientów.

Warto pamiętać, że koszty mogą się różnić w zależności od wielkości sklepu, lokalizacji, asortymentu i strategii biznesowej. Dlatego ważne jest dokładne zbadanie i oszacowanie potencjalnych kosztów przed otwarciem butiku oraz monitorowanie i zarządzanie nimi na bieżąco w trakcie prowadzenia działalności, aby móc efektywnie zarządzać finansami i osiągnąć sukces w branży odzieżowej.

2 comments
  1. Fajnie, że są takie artykuły – tak wiele sklepów się otwiera i zamyka ostatnio, nawet w galeriach. Dzięki za porady!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Może Ci się także spodobać
trendy 2022
Czytaj dalej

Trendy jesień-zima 2022-2023. Sprawdź czy masz te ubrania

Jesień to okres gdzie dni stają się krótsze, chłodniejsze a letnie sukienki kończą na ostatniej półce, aby móc ustąpić miejsca swetrom. Trendy nieustannie się zmieniają, ale pewne modele zawsze będą w modzie i to ich warto się trzymać. Sprawdź co warto mieć w swojej szafie i jak się przygotować na jesień 2022.
Czytaj dalej
Czytaj dalej

Jak zrobić porządek w szafie? 5 porad, które ułatwią Ci życie

Dobra organizacja rzeczy i porządek w szafie to kluczowe kwestie przy tworzeniu spójnej garderoby we wnętrzu. Uwierz, że po generalnym porządku w szafie żyje się lepiej – bez sterty nieuporządkowanych ubrań i porozrzucanych akcesoriów. Sprawdź, jakie porady przygotowałam specjalnie dla Ciebie!
Czytaj dalej