Większość osób skupia się na tym jak wdrożyć własny e-sklep, a praca i wysiłek zaczynają się zwykle dopiero po wdrożeniu. Jako właściciel firmy cieszysz się, że zaczniesz wreszcie sprzedawać przez internet i osiągać lepsze wyniki. Czy aby na pewno?
Zarządzanie sklepem internetowym
Wdrożyłeś własny sklep internetowy? Świetnie! Masz jednak mały problem, żeby nie powiedzieć, że duży. Ten sklep nie sprzedaje. No cóż. Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo. Na to czy własny sklep internetowy sprzedaje czy nie wpływa wiele czynników.
Jeśli twoja marka lokalnie jest dobrze znana i prowadzisz już sprzedaż stacjonarną, masz szansę sprawić, że Twoi klienci chętnie zaczną korzystać z nowego kanału sprzedaży, a dzięki temu łatwiej rozwiniesz własny e-handel.
Jeśli jednak dopiero startujesz z biznesem droga do sukcesu nie będzie usłana różami a po drodze można się pokaleczyć. Jak więc podejmować trafne decyzje i nie przepalać bezsensownie pieniędzy na drogie, niepotrzebne narzędzia lub źle skonstruowane kampanie reklamowe?
Zobacz więcej: Pomysły na biznes 2023 – na co postawić?
Usługa zewnętrznego e-commerce managera
Może wydawać ci się, że to jest usługa dla dużych firm, które stać na wynajęcie takiej usługi. Nic bardziej mylnego. Duże firmy szukają zazwyczaj kogoś na wyłączność, na etat, który zaangażuje się w 100%. Taka osoba, chcąca zwykle zarabiać kilkanaście tysięcy na rękę nie jest ci potrzebna.
Twoją świetną alternatywą jest zewnętrzny doradca, który ma duże doświadczenie we wdrażaniu i zarządzaniu sklepem internetowym, który przygotuje dla ciebie ofertę, dostosowaną do twoich potrzeb, także finansowo. Przykładem takiej usługi jest „Zdalny e-commerce manager – usługa B2B” realizowana przez Akademię Biznesu VORMA.
Doświadczony menedżer przeanalizuje Twój biznes, dzięki czemu będzie świetnym wsparciem dla Ciebie i dla rozwoju Twojego e-sklepu. Okres współpracy zależy od Twoich potrzeb. Możesz uzupełnić te kompetencje, których brakuje w twoim zespole. A cena takiej usługi może Cię pozytywnie zaskoczyć.
Własny e-sklep zarządzany przez fachowca
Dzięki doradztwu zminimalizujesz ryzyko podjęcia błędnych decyzji. Doświadczony menedżer podpowie Ci też jakie inne usługi warto zamówić na Twoim etapie rozwoju e-sprzedaży i będzie nadzorował zarówno proces pozycjonowania jak i prowadzenia kampanii.
Może też wesprzeć cię w zbudowaniu zespołu handlowców jak i przeszkoleniu ich w prowadzeniu własnego sklepu internetowego. To zdecydowanie tańsza i bardziej efektywna forma szkolenia i współpracy niż długi proces uczenia się na własnych błędach.
Poza tym, żadna firma szkoleniowa nie weryfikuje czy osoby, które się szkolą, rzeczywiście potrafią wykorzystać w pracy nabytą wiedzę. W przypadku usługi zewnętrznego e-commerce managera jest wręcz odwrotnie. Nie tylko ty i Twoi pracownicy będą zdobywać cenną wiedzę, ale od razu będą ją wykorzystywać w praktyce.
Własne e-sklepy czy sprzedaż przez marketplace’y?
Zastanawiasz się czy lepiej prowadzić sprzedaż przez własny e-sklep czy może lepiej będzie prowadzić sprzedaż na Allegro czy E-bay. Obie formy mają swoje wady i zalety i to, który kanał okaże się skuteczniejszy zależy od tego na czym budujesz przewagę rynkową, czym się wyróżniasz.
Prowadzenie sprzedaży produktów, które są dostępne na każdym kroku, gdzie głównie walczysz ceną, na Allegro tylko zwiększy znacząco konkurencję. Jeśli jednak masz unikalne produkty to gotowy rynek z dużą ilością klientów będzie świetnym miejscem do promowania marki. Jeśli nie jesteś pewien co robić skorzystaj z doświadczonego doradcy.